zondag 27 maart 2011

Een nieuwe lente, een nieuw geluid



Het is weer lente en dat zie je om je heen. Mensen zijn weer vrolijk, praten over terrasjes, in de zon zitten en een keer lekker naar buiten. De vogeltjes hebben er ook weer zin in: goudvinken, straatmezen, kool- en andere mezen bevolken onze tuin. De net geplante kruidenplanten hebben het alweer begeven door de nachtvorst, maar bij de tuincentra zijn ze wel weer aan te vullen. Je kunt ook te vroeg uit je holletje komen. Ook de struiken en bomen maken een voorzichtig begin met bloeien. Het is rond ons huis en in de tuin allemaal te bekijken.
Voor de fotograaf is het een paradijs. Ik heb meteen mijn camera met macrolens gepakt en ben aan de slag gegaan. De magnolia en de forsythia (hoe schrijf je dat eigenlijk?) zijn mijn modellen. Takjes waaien een beetje in de wind, maar met een beetje snellere tijd, krijg ik ze wel stil. In de nabewerking heb ik er wat korrel op losgelaten: de bloemen krijgen zo wat meer structuur en bovenal ziet het er wat meer artistiek uit.
Ik ben maar eens begonnen met een themamapje: lentefoto's. Dan volgt straks het mapje zomerfoto's en dan zijn we voorbereid op het eigen stockfotobureautje.

Soms moet je - ook bij fotografie - een beetje commercieel denken. (Had ik nu wel of niet een watermerk in deze foto's gezet of zijn ze weer gewoon te plagiëren? Even nakijken nog!)

Geen opmerkingen: