Ik heb in het kader van dit "Ding" ook eens ronndgesnuffeld op Hyves, iets voor jongeren meende ik altijd, vandaar dat ik er nooit lid van geworden ben. Het is spannend om te kijken wie er allemaal uit mijn familie en kennissenkring op te vinden zijn en vooral wat je over hen te weten kunt komen of liever gezegd, wat zij over zichzelf op internet hebben neergezet. Ik Hyve nog maar even niet....
Mijn school is er ook niet echt op te vinden, twee hits op Hyves, maar dat betreft een vaag iets over "mens en maatschappij' én een leerling. Een schoolhyve hebben we kennelijk niet.
Al weet ik niet precies hoe, ik kan me wel voorstellen dat een eigen schoolhyves een meerwaarde kan betekenen in de communicatie met leerlingen. Als ik het goed begrepen heb is Ning ook zoiets, maar daar kwam ik met het gegeven onderwijsdingen23-account niet in. Gebruik van Hyves sluit beter aan bij de belevingswereld van leerlingen, denk ik.
Al stuiterend door al die mogelijke sociale netwerken (de lijst die ik vond bij Frankwatching - aanbevelenswaardig - is indrukwekkend) kwam ik ook een alternatieve videosite tegen: Vimeo. Tegenhanger van YouTube, maar dan voor echte mooie artistieke films. Ik vond er een die ik zo de moeite waard vind, dat ik hem hier wil opnemen.
The Third & The Seventh
http://vimeo.com/channels/hd#7809605
About this video:
".Fullscreen it, please.
A FULL-CG animated piece that tries to illustrate architecture art across a photographic point of view where main subjects
are already-built spaces. Sometimes in an abstract way. Sometimes surreal.
The Third & The Seventh from Alex Roman on Vimeo.
Wat is het leven toch mooi en wat valt er dagelijks toch weer een boel te ontdekken!
3 opmerkingen:
Sociale netwerken zijn er inderdaad meer dan je zelf lid van kan zijn. Als je tenminste overal actief wil over komen!
Dank voor het mooie filmpje en het kerkraam dat je van mijn kop maakte. Ik denk inderdaad dat Rob dat niet wat vindt.
Wat gaan we doen aan het feit dat jij, Annemarie, Leon en ik actief lijken te zijn maar alle anderen in 2010 digitale stilstand communiceren op hun weblogs?
Ik begrijp dat je je mening rondom de doelgroep van Hyves iets hebt bijgesteld? ;)
Ik zou me het wel andersom kunnen voorstellen: als school kun je je gekozen profiel ook digitaal doortrekken. Dat betekent bijvoorbeeld dat het TAK zich ook actief zou kunnen bewegen door bijvoorbeeld de gemaakte filmpjes die je eerder liet zien op een eigen hyves-pagina te plaatsen. Of doordat je er voor kiest om vrienden te worden van sporters, actieve organisaties of ..?
Ning is een bijzonder krachtige manier van netwerken. Tenminste, zo merken we dat bijvoorbeeld door de bibliotheek ning die al rond de 3000 leden heeft. Allemaal mensen uit een beroepsgroep, maar op heel verschillend niveau (dus bijvoorbeeld ook directeuren, landelijke spelers en daarnaast de personeelsleden die in bibliotheken werken)
De Ning 'papa'van Arend is natuurlijk ook zo'n voorbeeld waar er meteen een project aan ten grondslag ligt.
@Arend. Ik kom op het hoofdblog even op je vraag terug.
@annemarie, de ning uit de cursus werkt niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkte. Doe ik iets fout? Wat betreft de hyves zal ik s ff met mijn collega overleggen. Zij heeft wel een hyvespagina en misschien is het handig een schoolhyves te beginnen. Tenslotte doet rtl-nieuws dat ook.
@ Arend Wat bedoel je precies met 'we' ten aanzien van de collega's die niet bloggen? ;-)
Een reactie posten