zondag 31 januari 2010

Uitgestelde radio ofwel podcast

Ding nummer17 brengt ons leuke radio! Ik wist al van het bestaan van podcasts af, maar heb me er nu weer opnieuw in verdiept. Heel leuk zijn de voorbeelden die in de les zijn aangegeven, zoals de Edukast en Mees, die met de kinderen in de klas een gezellig luisterspektakel maakt. Ik denk dat het de creativiteit van de leerlingen stimuleert, maar de 'meester' moet het wel aankaarten. Onze 'meesters' op school hebben nog een hele weg voor zich om al die moderne media te benutten. Ik heb op mijn IPhone intussen een RSS-reader gedownload en de podcast van radiocast.nl er in gezet. Allerlei actuele radio-uitzendingen kun je alsnog beluisteren. Lekker via de oortelefoontjes, terwijl je een boek leest, glaasje wijn er bij.... 

Dat klinkt als een verrijking van het leven of ben ik stiekem toch bezig met een cursus Pensioen In Zicht?  

Geen opmerkingen: